Bawang Putih Ubat Resdung Semulajadi, Selamat Dan Berkesan. Lihat 5 Sebab Ini!

Anda dah cuba macam-macam herba untuk atasi resdung tapi tak berkesan? Bosan dengan hasil yang tidak memuaskan hati anda.

Tunggu dulu.

Apa kata cuba rawat resdung dengan bahan yang boleh anda dapatkan dari dapur anda, bawang putih.


Allicin Aktif Dalam Bawang Putih


Selain menjadi ramuan popular dalam masakan, bawang putih juga banyak digunakan dalam pelbagai perubatan.
Tahukah anda? Allicin adalah kandungan ajaib dalam bawang putih yang bertanggungjawab menghasilkan ciri-ciri anti-bakteria, anti radang, anti virus dan anti oksida. Dengan adanya allicin, bawang putih menjadi remedi yang sangat hebat.

Kandungan lain yang ada dalam bawang putih ialah kalsium, pottasium, fosforus, zat besi dan 17 jenis asid amino.

Ramai yang tidak gemar dengan bau tengik yang dikeluarkan oleh bawang putih. Tapi anda mungkin tidak tahu ia dapat megatasi masalah resdung anda secara semulajadi, selamat dan berkesan.


5 Sebab Bawang Putih Bagus Untuk Atasi Resdung


1. Bawang putih mengandungi bahan kimia yang bersifat anti bakteria dan anti virus. Ia juga mampu memusnahkan jangkitan virus dan bakteria yang menyerang rongga hidung.

2. Kandungan Allicin dalam bawang putih menjadikan ia antibiotik semulajadi yang bertindak membunuh bakteria jahat dan melindungi bakteria baik.
3. Sifat antioksidan yang tinggi dalam bawang putih dapat membantu meningkatkan sistem imun dan sekaligus menghilangkan jangkitan resung.
4. Bawang putih juga bersifat decongestant atau pelega yang bertindak mencairkan kahak atau mukus dan memberi kelegaan pada rongga hidung yang tersumbat. Sifat tersebut juga dapat mencegah dari jangkitan demam selsema.
5. Komponen Allicin yang berasaskan sulfur dalam bawang putih boleh mengurangkan radang resdung seperti hidung gatal dan jerawat resdung serta membersihkan jangkitan tanpa meninggalkan kesan yang buruk.

Jadi, kalau anda nak atasi resdung dengan cepat dan selamat, anda wajib cuba menggunakan bawang putih.
Tak sabar nak cuba bawang putih untuk ubat resdung anda. Tapi tak tahan dengan bau yang dihasilkannya. Klik Sini