3 Vitamin Penting Untuk Atasi Resdung. Selamat Dan Berkesan

Runsing dengan masalah resdung anda? Setiap kali resdung datang, kena telan ubat. Ubat pula buat anda rasa mengantuk dan tak bermaya nak buat apa-apa. 

Tahukah anda, kekurangan nutrisi boleh menyebabkan badan anda mudah diserang resdung? Jom ketahui 3 vitamin yang sangat penting untuk atasi resdung anda tanpa bergantung dengan ubat.

Lihat video di bawah untuk mengetahui tiga vitamin tersebut dengan lebih jelas.



Semak juga tanda-tanda resdung berikut. Adakah anda sering alaminya? 

Baca juga 6 Cara Hilangkan Resdung Tanpa Ubat

Tanda-tanda resdung

1. Hidung berair dan tersumbat

Sering alami masalah hidung berair dan tersumbat tidak kira masa. Adakalanya pagi, adakala petang dan adakalanya sepanjang hari. Hidung sentiasa perlu dilap kerana air yang keluar dari hidung seperti tiada berkesudahan.
2. Gatal Mata

Sekeliling bahagian mata akan sentiasa terasa gatal. Tahap kegatalan yang memerlukan anda gosok mata dengan kerap dan menyebabkan bebola mata menjadi merah.

3. Hilang Deria Bau

Resdung yang telah kronik menyebabkan anda kehilangan deria bau. Anda tidak dapat mengenal sesuatu bau dengan baik walaupun telah meletakkan bahan yang nak di bau itu betul-betul di depan hidung.

4. Kerap Bersin Di Waktu Pagi

Simptom yang paling mudah untuk diketahui ialah kerap bersin di waktu pagi. Cuaca yang sejuk juga boleh mendorong penghidap resdung bersin berkali-kali.

5. Selsema berpanjangan

Apabila anda mudah dijangkiti selsema dan berpanjangan, ia adalah salah satu simptom anda penghidap resdung.

6. Jerawat

Penghidap resdung biasanya akan mengalami masalah jerawat bukan sahaja di muka malah di bahagian belakang badan. Jenis jerawat adalah seperti kemerahan dan bernanah.

7. Sakit Kepala

Sakit kepala bukan sahaja petanda untuk penyakit migrain, tetapi salah satu petanda penyakit resdung juga. Pesakit resdung akan mudah sakit kepala dan berpanjangan.

Biasanya, pesakit resdung akan mengambil ubat-ubatan seperti panadol, ubat selsema atau antibiotik untuk redakan simptom resdung yang dialami. Pengambilan ubat-ubatan secara berpanjangan boleh menjejaskan fungsi organ dalaman yang lain. 

Jadi, bagi anda yang sering bergantung kepada ubat, anda wajib cuba 3 Vitamin yang sangat penting untuk atasi resdung dan menjadikan badan anda lebih sihat. Dijamin selamat dan berkesan

1. Vitamin C



  • >>Antioksidan yang sangat baik untuk tingkatkan fungsi imun 
  • >>Lindungi badan dari virus
  • >>Menyingkirkan radikal bebas yang boleh lemahkan sel-sel
  • >>Antihistamin semulajadi untuk mempertahankan badan dari serangan alergen
  • >>Kurangkan bengkak dan radang pada rongga hidung
  • >>Bantu kecilkan bengkak membran sinus
  • >>Membantu mengeringkan rongga hidung 

2. Vitamin B


  • >>Penting untuk memulihara selaput lendir agar kekal sihat
  • >>Bertindak sebagai anti-stress. Apabila resdung menyerang, B Complex menjadi penstabil          hormon dan penenang semulajadi untuk kurangkan kesakitan di bahagian muka
  • >>Bantu bina protin dalam tubuh

3. Alfalfa (kaya mineral dan vitamin penting)


  • >>Mengurangkan tahap keradangan penyakit resdung
  • >>Mengawal alergi, gegata dan resdung
  • >>Mereka yang menghidap penyakit SLE tidak digalakkan untuk mengambil alfalfa

Dengan pengambilan 3 vitamin penting ini secara konsisten, anda akan rasai perubahan positif pada tahap resdung anda. Tidak perlu bergantung pada ubat lagi. 


Testimoni






Konsultasi

Sebarang pertanyaan/konsulntasi boleh hubungi saya di talian 0133311328
Atau WA/SMS RESDUNG ke 0133311328
Saya adalah pengedar Shaklee komited yang memberi jaminan konsultasi terbaik untuk hasil yang lebih berkesan. Saya akan bantu anda mengatasi masalah yang dihadapi sehingga anda berpuas hati. 
Kepakaran saya adalah menjawab setiap soalan yang bermain di fikiran anda dan memberi konsultasi penggunaan produk Shaklee dengan betul untuk kesan yang lebih baik.
Jadi pilih pengedar yang betul dan dapatkan Set Resdung Shaklee dari saya sekarang! 0133311328

Nak Harga Paling Rendah?

Mudah je. Daftar membership dan anda akan nikmati harga yang paling rendah dan lebih jimat. Hubungi saya 0133311328 untuk daftar ahli dan dapatkan produk Shaklee dengan harga rendah segera.

Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Anda komited? Ingin jana pendapatan bermodal rendah tetapi pulangan yang tinggi dengan Shaklee? Ada cara, skill dan rahsia yang perlu anda pelajari. Jom sertai saya dalam kumpulan yang aktif dan sentiasa memberi sokongan. Bimbingan diberikan sehingga mencapai pendapatan yang diingini.


Masliha Mohd Yusuf
Shaklee Independent Distributor
1264765


TAG