Blackhead / Whitehead Total Solution

Bayangkan wajah tanpa bintik whitehead dan blackhead. Konfem licin dan mulus. Jadi, saya nak anda dapatkan kulit idaman dengan cara yang tak pernah gagal ni.
petua hilangkan blackhead whitehead
So, artikel ini akan ajar anda bagaimana cara untuk nak hilangkan Whitehead dan Blackhead secara TOTAL.
TOTAL yang saya maksudkan ialah dengan mengatasi punca sebenar Whitehead dan Blackhead itu.

Punca Whitehead & Punca Blackhead Yang Sebenar

Punca asas utama whitehead dan blackhead ialah penghasilan minyak yang berlebihan oleh sebaceous gland (kilang minyak). Minyak yang banyak akan terkumpul dalam liang rambut (folikal) dan menggelembung.
cara atasi blackhead dan whitehead
Sebaceous Gland yang terlalu aktif ini pula disebabkan oleh paras hormon yang tidak stabil. DHT ialah sejenis hormon yang menjadikan sebum menjadi terlalu aktif dan mengumbat liang pori- pori (folikal)
Whitehead terbentuk bila bukaan liang pori-pri sempit dan minyak yang terkumpul tidak dapat keluar ke permukaan. Lalu bonjolan putih terbentuk (whitehead).
Blackhead pula berkalu bila ada bukaan yang agak besar pada poi-pori. Minyak yang bercampur dengan sel mari kemudiannya sedikit terkeluar dan teroksidasi. Ini akan menjadikan ia berwarna hitam.
Awas! blackhead sebenarnya adalah permulaan pada jerawat yang kemerah-merahan. Kerana bakteria akan masuk melalui bukaan pori dan terus ke kantung. Kesannya, gumpalan akan menjadi merah dan bengkak. 

Cara Atasi Whitehead dan Blackhead Secara Total

Langkah 1 : Kawal Paras Hormon
Terdapat banyak masalah wanita adalah sebabkan oleh hormon seperti PMS, jerawat, jeragat dan sebagainya. Oleh itu, tahap hormon mestilah dikawal terumtamanya cik puan yang nak kulit yang licin.
Ada 2 cara mengawal paras hormon. Pertama ialah dengan menggunakan dadah atau ubat. Kedua ialah dengan menggunakan vitamin. Vitamin memang diperakui dapat memastikan kesihatan fungsi tubuh.
Saya telah menggunakan vitamin semulajadi iaitu GLA Complex untuk mengatasi masalah hormon dan jerawat di wajah. Saya dah cuba  dan dapat kesan yang saya nak.
Fungsi Aktif GLA Complex:
❤ Mengawalsedia paras hormon kelelakian bagi mencegah Sebaceous Gland dari terlalu aktif
❤ Mengawal kelembapan kulit dengan menyekat kehilangan air dari kulit
❤ Membaikpulih jerawat dari luar dan dalam
❤ Mengurangkan kedutan pada kulit
❤ Membantu mengatasi kulit pudar
❤ Kandungan Vitamin E membantu memulihkan kecederaan akibat sunburn, jeragat dan kulit kering

Langkah 2 : Tingkatkan Antioksidan

kajian menunjukkan 79% dari peserta yang mengambil supplement antioksidan berjaya mengatasi jerawat sehingga 90% dalam tempoh beberapa minggu.
Kajian lain pula menunjukkan paras kandungan antioksidan dalam tubuh penghidap jerawat lebih rendah berbanding wanita berkulit licin.
Dengan meningkatkan antioksidan dalam tubuh, ia akan membantu menurunkan ‘Oxidative Stress’ yang meningkatkan kecantikan kulit dan mengurangkan risiko whitehead dan blackhead.
Selain dari itu, antioksidan ini juga akan melindungi tubuh dari radikal bebas seperti menyingkirkan sel-sel mati terkumpul yang teroksidasi.
Jadi, untuk mendapatkan ‘high antioxidant’ , saya cadangkan pengambilan Carotomax.

Langkah 3 : Kembalikan Kolagen

Ingat! Kolagen ialah asas pada kulit yang sihat, kuat dan cantik. Kekurangan kolagen akan membuatkan kulit jadi kurang bermaya dan mudah terkena serangan bakteria. Kulit lembit dan pudar juga adalah kesan kurangnya kolagen.
Jadi untuk memastikan kulit muka saya selalu sihat dan cantik, saya amalkan “Sustained Released Vita C Plus”. Setiap tablet Vita C ini memngandungi 500 mg Vitamin C yang cukup untuk menyokong kulit cantik.
Paling best, vitamin C ni kekal dan diserap dengan maximum dalam tempoh 5 jam. Vitamin C jenama lain hanya akan diserap sebahagian. Bahagian lain akan dibuang melalui perkumuha. Jadi, jangan membazir duit beli jenama lain.
Pentingnya Vitamin C adalah untuk :
❤ Meningkatkan pengeluaran kolagen oleh tubuh
❤ Menguatkan tahap imun kulit
❤ Menyokong otot wajah agar tegang dan anjal
❤ Mencerah kawasan merah dan lebam akibat jerawat
❤ Sebagai antioksidan untuk melawan radikal bebas

 Testimoni Blackhead & Whitehead Total Solution

set blackhead
petua hilangkan blackhead whitehead

produk untuk whitehead dan blackhead

Jangan Beli Sebarangan

Ramai pengedar yang nak menjual tetapi tidak punya cukup ilmu.
Kesian pada pembeli yang tercari-cari cara pengambilan yang betul selepas membeli.
Ada yang disuruh Google saja, ada yang disuruh baca buku dan sebagainya. Ramai juga yang hubungi saya bertanya tentang cara yang betul.
Jadi, pesan saya, pilih pengedar atau penjual yang betul-betul paham tentang apa yang mereka jual.

Kawan & Pakar

Saya  bertindak secara aktif dalam memberi nasihat tentang kecantikan wajah terutama jerawat, jeragat, parut, kusam, bintik kolesterol dan sebagainya.
Saya banyak mendapat didikan dari pakar nutrisi yang bertauliah dan banyak terlibat dengan program nutrisi kecantikan anjuran pakar- pakar nutrisi di Malaysia.
Saya mesra dan sangat teliti dalam memberi nasihat tentang cara mengatasi masalah wajah. Alhamdulillah dah ramai saya bantu dan ‘coach’ untuk jadi pakar macam saya.

Cara Dapatkan Produk

PERTANYAAN/ ORDER:
Whatsapp ” TOTAL SOLUTION” ke 013-3311328 (Mas)

Sekian,
Masliha